سومین بوت کمپ کارآفرینی و خلاقیت در آموزشکده های فنی قاینات با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار شد

سومین بوت کمپ کارآفرینی و خلاقیت در آموزشکده های فنی قاینات با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار شد

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین سومین بوت کمپ کارآفرینی و خلاقیت دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور قاین صبح شنبه 26/9/1401 با حضور دانشجویان دختر و پسر این مرکز آموزش عالی در محل سلف دانشکده برگزار گردید.
 

12ساعت ارزش کارآفرینی

هیجان، تنها کلمه‌ای که در تمام طول روز شنبه پررنگ بود. از همان ابتدا که وارد سالن می‌شویم این هیجان است که برهمه غالب شده و البته کمی استرس، هیجانی که حتی به ما هم سرایت می‌کند و باعث می‌شود هم‌ پای آنها حرص بخوریم ، راهنمایی بدهیم، قانع نشویم، گیج شویم حتی عصبانی شویم. جالب است که از همان روز اول همه باهم آشنا می‌شوند کسانی که حتی تا دیروز هم را نمی‌شناختند امروز با هم بر روی ایده‌های خود کار و مشورت و شوخی می‌کنند. از همه مهمتر برای ما موضوع کارآفرینی و یا به قول یکی از مربیان ارزش‌آفرینی آنها است موضوعی که نقل تمام جلسه‌های مهم استانی و کشوری است و ما اکنون با چشم خود می‌بینیم ودرک کردیم که با کمی اعتماد به این جوانان می‌شود چه کارهایی که انجام داد. در این رویداد، حدود 50 نفر شرکت کننده داشت که در قالب تیم های پنج و شش نفره در نه تیم ایده‌های خود را ارائه کردند .تیم ها روی ایده‌های خود ،زیر نظر مربیان و منتورها کار کرده و در کنار آن از کارگاه‌های آموزشی که برگزار می‌شد استفاده کردند.هر چه به ثانیه‌های پایانی و زمان انتخاب 3 ایده برتر نزدیک‌تر می‌شد، تلا‌ش‌ها و استرس‌ها هم بیشتر خود را نشان می‌داد.

جلسات با تیم اجرایی رویداد

این رویداد به همت مرکز رشدواحدهای فناور قاین و دانشکده فنی دختران و پسران شهرستان برپا شد

که در ابتدا مواردی در مورد رویداد و اهداف برگزاری رویداد های استارتاپی بیان ودر مورد نحوه چگونگی ارائه ایده توضیحاتی گفته شد

در ادامه کار چگونگی روند تکمیل بوم کسب وکار در سه مرحله ارائه گردید  که دو بخش آن قبل از نماز و صرف نهار و بخش دوم بعد آن صورت پذیرفت. 

 تیم ها با کمک منتور ها بخش های مختلف بوم کسب و کار را  تکمیل نمودند و جهت ارائه نهایی مباحث مورد نظر در خصوص بازار هدف مشتریان و...را فراگرفتند

.

و در انتها هر تیم به ارائه طرح خود بر اساس موارد تکمیل شده بوم پرداخت که با نظر داوران سه تیم توانستند عناوین برتر را به خود اختصاص دهند

در پایان جلسه آقای حسینی اسفاد ریاست دانشکده فنی قائنات از کادر اجرایی و مرکز رشد واحد های فناور تقدیر و تشکر نمود و این حرکت را یک حرکت جهادی در راه علم و دانش عنوان کرد و در انتها برای دانشجویان آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

همچنین در مراسم اختتامیه این بوت کمپ مهندس برومند کارشناس امور رشد و فناوری رسالت مرکز رشد را تشریح نمود و گفت کسب عنوان برتر در این رویداد ملاک کار قرار نگیرد و اینکه تیمی ایده و طرحش انتخاب داوران نشد نشان از اجرایی نشدن آن ندارد و هدف اصلی این رویداد و وقت و انرژی که برای آن گذاشته شد آموزش بوم کسب و کار بوده و اینکه در نهایت دید دانشجویان را برای ورود به دنیای کسب و کار بازتر کنیم و جمله پایانی اینکه اگر هدفمند و آگاهانه در حوزه کسب و کار رفتار کنید ،میتوانید درصد شکست طرح و ایده خود را کاهش دهید و با موفقیت بیشتر به سمت تجاری سازی حرکت کنید.

و درپایان از طرح های برتر با اهداء جوایز نقدی تقدیر شد

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد