تسهیل تجاری‌سازی اختراعات نانویی با تفاهم ایران و چین

تسهیل تجاری‌سازی اختراعات نانویی با تفاهم ایران و چین

با امضا تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، کانون پتنت ایران و شرکت WTOIP چین، تجاری‌سازی اختراعات نانویی تسهیل می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جلسه‌ای که با حضور سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت ایران و رافائل چن معاون بین‌الملل شرکت WTOIP چین، در ستاد فناوری نانو معاونت علمی برگزار شد، طرفین در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی و یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.
سرکار در این جلسه با ابراز خشنودی از این تفاهم‌نامه گفت: شرکت WTOIP چین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در عرصه‌ی ثبت پتنت، فروش مالکیت معنوی آن و یافتن سرمایه‌گذار برای این طرح‌‌ها است که با برگزاری مسابقه‌ای بین‌المللی گامی بزرگ در جهت تجاری‌سازی فناوری نانو برمی‌دارد. در طول این مسابقه ۵ طرح برای رقابت نهایی و جذب سرمایه‌گذار معرفی می‌شوند. خوشبختانه طرح‌ها و ایده‌های ایرانی نیز امسال در این رویداد شرکت دارند و در حال داوری برای راه‌یابی به رقابت نهایی هستند.
رافائل چن، معاون بخش بین‌الملل موسسه WTOIP، که به دعوت ستاد نانو برای بازدید از دهمین نمایشگاه فناوری نانو به ایران آمده بود، پس از بازدید از این نمایشگاه و آشنایی با دستاوردهای کشورمان در حوزه‌ی فناوری نانو، ضمن تشکر از این دعوت بیان کرد: موسسه‌ی WTOIP با عقد این قرارداد کانون پتنت ایران و ستاد فناوری نانو را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شریک‌های تجاری در حوزه‌ی تجاری‌سازی انتخاب کرده است. امسال ایران هم به‌عنوان یکی از پیشتازان فناوری نانو در جهان در جمع کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقه حضور خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم توانمندی‌های ایران را به شبکه‌ی سه میلیون نفری از اعضای WTOIP معرفی نماییم. هدف این مسابقه فقط رقابت میان شرکت‌کنندگان آن نیست، بلکه هدف اصلی جذب سرمایه‌گذار و تجاری‌سازی آن در چین است.
مدیر کانون پتنت ایران نیز گفت: حضور ایران با طرح‌های نوآورانه در راستای تجاری‌سازی و درآمدزایی در این رویداد گامی بزرگ است. همچنین از طرف دولت چین و شرکت WTOIP محیطی نمایشگاهی در این رویداد برای ارائه‌ی توانمندی‌های طرح‌های ایرانی مهیا شده است.
ضیغمی همچنین افزود: در حاشیه این مسابقه، نشستی با حضور ۱۰ هزار فناور، نوآور و سرمایه‌گذار از سراسر دنیا در شهر شنزن در جنوب شرقی چین برگزار می‌شود که فرصتی مناسب برای ارتباط‌سازی بین‌المللی و تجاری‌سازی طرح و ایده‌های فناوران کشورمان خواهد بود. این مسابقه در چهار روز با حضور کشورهای مختلفی نظیر انگلیس، امریکا، روسیه، کره جنوبی،آلمان در دسامبر ۲۰۱۷ در شهر شنزن برگزار می‌شود.
کانون پتنت ایران به نمایندگی از شرکت WTOIP در ایران، در حدود ۳۰ طرح برگزیده را به این شرکت معرفی کرده است که از میان آ‌ن‌ها تنها ۵ طرح برای رقابت نهایی راهی شنزن چین خواهد شد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد