ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی تهران برگزار گردید

ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی تهران برگزار گردید

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی، روز سه شنبه 1401/08/10 با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ایران، سید جواد ساداتی نژاد،‌وزیر کشاورزی و برخی مسئولان کشوری و واحدهای فناور عرقیات ارسطو حائری،زیست سپیدان حیات پایا از امور موسسات پارک علم وفناوری استان خراسان جنوبی ،کارا توسعه ترویج زانیار از مرکز رشد واحدهای فناور بیرجند و واحد های فناور زیست فناوران سلامت و پویایی فواد ،یزدان پترگان آریا از مرکز رشد واحد های فناور قاین ،همچنین واحد فناور تروند زعفران قاین که بصورت مستقل در این نمایشگاه حضور داشت در محل مصلی تهران برگزار گردید.

در این نمایشگاه شرکت‌هایی در حوزه های مختلف گیاهان دارویی و طب سنتی ایران از جمله کشاورزی و غذایی، اسانس ‌و عصاره، ماشین‌آلات و تجهیزات، دمنوش و نوشیدنی‌های گیاهی، آرایشی و بهداشتی حضور داشتند. سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی  در آیین افتتاحیه گفته بود این نمایشگاه پس از یک وقفه طولانی به دلیل همه گیری کرونا، امسال حضوری برگزار شده است. 

معاونت علمی نقش تسهیل گری برای شرکت‌ها را برعهده دارد

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی، به جمع خبرنگاران آمد و خبرهای خوبی برای دانش بنیان ها داشت. او گفت: معاونت علمی در ستاد توسعه فناوری‌های طب مکمل و گیاهان دارویی، عزم جدی برای توسعه بازار گیاهان دارویی دارد و از همه شرکت‌های دانش‌ بنیان، اساتید دانشگاه‌ها و مردم دعوت می‌کنم که به این فرصت جدی در کشور توجه کنند. سلامت حوزه ای است که هیچ وقت تعطیل نمی‌ شود و در سال‌های اخیر نیز نشان داده که رویکرد مردم به طب مکمل و محصولات گیاهی به شدت در حال افزایش است.

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

دهقانی با تاکید بر اینکه این حوزه آینده روشنی دارد، افزود: در این راستا بزرگترین اقدام حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان، بازارسازی است که ما می‌توانیم در این قالب بازارهای داخلی و خارجی را توسعه دهیم و همچنین نیاز است برای این بازار تسهیل گری کنیم. صدور مجوزها، آماده کردن زیر ساخت‌هایی چون پالایشگاه گیاهان دارویی، کشت گیاهان دارویی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی حوزه‌هایی است که نیازمند تسهیل‌گری دارد. معاونت علمی نیز نقش تسهیل گری را دارد و اگر همه دستگاه‌ها مرتبط در کنار هم قرار گیرند، بازار گسترده‌ای ایجاد می‌شود و در این میان وزارت امور خارجه نیز می‌تواند در توسعه این بازار کمک کند. او درباره استاندارد سازی، گفت: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت متولی استاندارد سازی هستند و معاونت علمی نیز برنامه های کیفی در این زمینه تعریف می‌کند که شامل آموزش، کمک به گرفتن استاندارد و تعامل با دستگاه‌های مربوط است. ما یقین داریم که محصول دانش‌بنیان، محصولی است که هم از یک علم و فناوری برجسته برخوردار است و هم از نظر کیفی، درجه اول است و این برنامه جدی معاونت علمی است.

بازدید جواد ساداتی نژاد از ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی

در نشست طرح و بررسی مشکلات شرکت های فعال در حوزه گیاه دارویی و طب ایرانی در دستگاه های اجرایی کشور که با حضور مهندس بلندیان بازرس کل محترم امور وزارت خارجه ،مجلس،ریاست جمهوری و واحدهای تابعه سازمان بازرسی کل کشور و جانشین رئیس کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان برگزار گردید واحد های فناور استان و مرکز رشد واحد های فناور قاین نیز مشکلات واحد های تولیدی در این حوزه را بیان کردند و سازمان بازرسی قول مساعد جهت پیگیری این مشکلات را داد.

 

 درحاشیه نمایشگاه کارگاه های آموزشی نیز برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان واقع گردید.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد