نشست مدیران مراکز رشد فناوری برگزار شد

نشست مدیران مراکز رشد فناوری برگزار شد

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین نشست مدیران مراکز رشد فناوری کشور به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

این نشست که با حضور علی خیر الدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، امید رضایی‌فر مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری و سایر مدیران مراکز رشد کشور برگزار شد علی خیر‌الدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: امسال که سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است، 5 راهبرد اصلی در این معاونت دنبال می‌‌شود.

وی با اشاره به بند «ت» قانون جهش تولید دانش بنیان که به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اجازه داده شده که نسبت به ایجاد پردیس فناوری اقدام کنند، گفت: در این حوزه تاکنون پردیس‌های تخصصی و دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود 246 مرکز رشد در کشور خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فعالیت این مراکز را رصد و فعالیت آن‌ها را ارزیابی کنیم. قطعا مجوز مراکزی که فعال نباشد، لغو می‌شود.

سهیل وثوقی، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور قاین با بیان اینکه تجربه‌های ارائه شده حاصل تعامل با شرکت‌هاست، تصریح کرد: شرکت‌های مرتبط با معادن عمده جذب سرمایه خود را در زمینه خرید تجهیزات استفاده می‌کنند و استفاده از مجموعه سهام‌داری خود شرکت‌ها سریع‌ترین راه جذب سرمایه به شمار می‌آید.وی خاطر نشان کرد: نرخ تسهیلات بانکی از نظر سود اقتصادی توجیه اقتصادی ندارد و بدهکار بیکار یکی از مشکلات در این راستا است.

نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور کشور 15 تیرماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد که پس از سخنرانی رئیس شهرک، معاون و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پنل هم‌اندیشی «از ایده تا بازار» در شرکت‌های نوپا با حضور مدیران مراکز رشد کشور برگزار شد.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد