دومین استارت آپ ویکند قاین برگزار شد

دومین استارت آپ ویکند قاین برگزار شد

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین دومین استارت آپ ویکند قاین در تاریخ 23 لغایت 25 مرداد ماه سال 1398 در محل دانشگاه بزرگمهر قاینات با حضور 114شرکت کننده برگزار گردید. استارتاپ ویکند (به انگلیسی: Startup Weekend) یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا! این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز جمعه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز یکشنبه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌نمایند. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌نمایند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و … حمایت تجاری می‌گردد.

عصر چهارشنبه رویداد با پخش آیات کلام الله مجید و سرود ملی کار خود را آغاز نمود. مهندس وثوقی مدیر مرکز رشد واحد های فناور قاین ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این رویداد هدف از برگزاری این دست رویداد های علمی را کمک به رشد و توسعه اشتغال دانست و از تمام حامیان این رویداد که در کنار مرکز رشد قاین به برگزاری هرچه بهتر آن کمک کردند تشکر و قدردانی نمود. 

سعید سلطانی تسهیلگر رویداد در ادامه از نحوه چگونگی ارائه ها صحبت کرد و توضیحاتی در خصوص ایده بیان نمود و سپس شرکت کنندگان ایده پرداز هرکدام در یک دقیقه ایده خود را اعلام کرده و بعد از آن رأی گیری در خصوص ایده ها انجام شد و 11 ایده از بین ایده های مطرح شده از بین شرکت کنندگان انتخاب و الباقی در قالب تیم به این ایده ها ملحق شدند.روز اول رویداد با پذیرایی و حضور تیمها بر سرمیزشان و صرف شام در ساعت 23 به کار خود پایان داد.

شرکت کنندگان دومین روز رویداد را با صبحانه کاری بر سر میز هایشان آغاز نمودند سپس در اولین کارگاه که آموزش بوم کسب کار توسط کاوه یزدی فر اداره شد حاضر شدند در این کارگاه یزدی فر مدیر ارشد شتاب دهنده آواتک نکات مهم و کلیدی بوم کسب و کار را برای شرکت کنندگان بصورت واضح بیان نمود و سپس تیم ها جهت انتخاب عنوان و بررسی های مورد نظر بر روی طرح خود مشغول به فعالیت شدند که نکته حائز اهمیت در دومین رویداد استارت آپ ویکند قاین تمرکز بر روی مشکل یا مسئله بود که به پیشنهاد مدیر استراتژی کسب و کار سرآوا و استقبال برگزار کنندگان در برنامه قرار داده شد.

سپس شرکت کنندگان ضمن خوردن نهار به بررسی های خود ادامه دادند.عصر روز دوم شرکت کنندگان بلافاصله بعد از نهار با حضور در کارگاه اعتبار سنجی کاوه یزدی فر به ادامه روند برگزاری رویداد پرداختند. در این کارگاه نکاتی در خصوص مشتریان به شرکت کنندگان آموزش داده شد که میتوان آن را مربوط به مسئله طرح و یا ایده دانست و یا اینطور باین کرد که آیا مشتری از راهکاری که ایده برای حل مشکل داده رضایت دارد و از این راهکار استقبال خواهد کرد یا نه ،سپس ایده پردازان با حضور بر سر میز کار خود به بررسی این موضوع و کار بر روی بوم کسب کار با راهنمایی منتورهای حاضر در رویداد پرداختند و نسبت به تکمیل بوم هر تیم بصورت مجزا سوالات خود را از مربیان پرسیده و بهترین پاسخ را نسبت به طرح خود  در بوم لحاظ نمودند.

ساعت 17:30 شرکت کنندگان در کارگاه محصول پذیرفتنی یا (MVP(minimum viable product که توسط محمد حسین محسنی هم بنیانگذار استارتاپ پازلی ارئه گردید حاضر شدند و نسبت به این محصول اطلاعات فنی لازم را دریافت نمودند محسنی در این کارگاه عنوان کرد یک MVP شامل ویژگی‌ها و امکانات اصلی است که بدون آن محصول عملاً توانایی پاسخ گویی به نیازهایی را که بر اساس آن طراحی شده‌است نخواهد داشت. یک MVP محصول مینمال شده نیست، بلکه یک استراتژی و پروسه برای تولید محصولی است که قابلیت فروش به مشتریان را داشته باشد. MVP چرخه‌ای شامل ایده پردازی، تولید پروتوتایپ، پرزنتیشن، جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل است. این پروسه تا زمانی که منجر به تولید محصولی شود که مطلوب بازار بوده یا به دستیابی به این تلقی که محصول امکان حیات ندارد ادامه می‌یابد. MVP نسخهٔ اولیه‌ای از محصول است که امکان بیشترین یادگیری دربارهٔ مشتری را با کمترین تلاش ممکن می‌سازد. سپس شرکت کنندگان مجدد بر سر میز کار خود حاضر شدند و با استفاده از راهنمایی منتور ها به ادامه کار خود در بحث بوم کسب و کار و MPV پرداختند.

ساعت 19:30 ادامه کارگاه بوم کسب و کار کاوه یزدی فر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شریف بود یزدی فر ادامه قسمت های بوم را در این کارگاه عنوان نمود و تیم ها بعد از دریافت مطالب مجدد به کار تیمی خود ادامه داند و نکات دریافتی از منتور ها را عملیاتی نمودند.روز دوم رویداد نیز با صرف شام در ساعت 11 به کار خود پایان داد.

سومین روز رویداد نیز با صبحانه کاری تیم ها آغاز به کار کرد و تیم ها با شور و شوق بیشتر بر سر کارگاه ارائه که توسط بنیان گذار کشمون برگزار شد حضور یافتند.

محمد قائم پناه در این کارگاه به نحوه ارائه صحیح پرداخت و نکات مهم در این خصوص را برای شرکت کنندگان عنوان کرد.

شرکت کنندگان بعد از کارگاه ارائه با حضور بر سر میزهای کار خود را برای ارائه آزمایشی در حضور منتور ها آماده کردند و در ادامه با ارائه اولیه طرح ها در حضور مربیان و استفاده از نکات منتور ها برای ارائه نهایی آماده شدند .

حاضرین در دومین رویداد استارت آپ ویکند قاین ساعت 17عصر جمعه 25 مردادماه جهت ارائه ایده ها در سالن حاضر شدند و تیم ها فایل های خود را در حضور داوران ارائه نمودند و در نهایت با بررسی داوران سه تیم وقتشه ، هیستاهلس و بازیگرد به عنوان تیم های برتر این رویداد معرفی شدند. اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند قاین از ساعت 20با حضور مهندس کریمی فرماندار محترم شهرستان قاینات ،مهندس مجتبی نوروزی معاون فرماندار ،مهندس ایوب نژاد شهردار قاین ،مهندس محمدنوروزی ،محسن فلکی عضو محترم شورای شهر قاین سخنرانی ایشان در حضور استارتآپی ها آغاز شد و با تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی و برگزار کنندگان و تجلیل از برترین های دومین رویداد استارت آپ ویکند قاین در ساعت 22 جمعه به کار خود پایان داد.

تیم اول با عنوان وقتشه

اعضای تیم:مهناز نوروزنژاد ، بهاره نوروزنژاد ، سحر قلندری ، سیمین قلندری ، سید علیرضا خادم ، مهدی مرتضی پور ، صالح پردل ، راضیه خسروی ، سینا صفا

 تیم دوم با عنوان هیستاهلس

اعضای تیم: امیر اردلان ، اسما احمدپور ، ساجده سالاری ، سیدعلی ترابی ، سیدمجتبی ترابی ، عماد مطلب زاده ، سجاد صادقی ، محمدجواد داوری ، مسعود قیومی ، مجتبی رحمانی

 تیم سوم بازیگرد

اعضای تیم: مجید قائم پناه ، رضا صمدی شاکری ، هادی کامل ، سید مجتبی اصفهانی ، محمدرضا شادی ، مهدی براتی ، سجاد قائم پناه ، علی بلالی ، ابوالفضل حسینی

 

 

 

و این پایان ، آغازی بود برای استارت آپی ها.....

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد