کارگاه مهارت های ارتباطی(طرح اتاق کارآفرینی مدارس) ویژه پسران برگزار گردید

کارگاه مهارت های ارتباطی(طرح اتاق کارآفرینی مدارس) ویژه پسران برگزار گردید

کارگاه مهارتهای ارتباطی ویژه پسران اتاق کارآفرینی مدارس بنیاد توسعه فرهنگی سپهر با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور قاین مورخ 1397/12/23در محل سالن جلسات مرکز برگزار گردید.

دکترمحسن وحیدی صادق در مورد مهارت های ارتباطی نظیر زبان بدن،ارتباط دو سویه و تکنیک گفت و شنود (فرستنده و گیرنده )،مهارت های توجه آگاهی، مهارت فیدبک مثبت دادن و ... مطالبی را عنوان کرد

این کارگاه با مفاهیم اولیه زبان بدن آغاز شد و دکتر وحیدی زبان بدن یا Body Language یکی از اجزای ارتباطات غیر کلامی  عنوان کرد و افزود این راه ارتباطی در برقراری ارتباطات روزمره ما جایگاه بسیار پررنگی دارد وی افزود زبان بدن در متن زندگی ما قرار دارد، از ارتباطلات روزانه ی ساده تا مذاکرات پیشرفته زبان بدن نتایجی که ما به دست می آوریم را تحت تاثیر قرار می دهد و ما می توانیم با یادگیری زبان پیام های بهتری را در روابط کاری و اجتماعی خود ارسال و دریافت کنیم، به بیان بهتر وقتی زبان بدن را یاد می گیریم می توانیم کنترل بیشتری روی پیامی که می خواهیم ارسال کنیم داشته باشیم و پیام ها و رفتارهای دیگران را بهتر شناسایی کنیم. وحیدی عنوان کرد این اصول و قواعد در هنگام صحبت با تکنیک های زبان بدن کلام خود را تایید کنیم که این کار در اثر بخشی کلام ما تاثیرگذار است.

در ادامه این کارگاه دکتر وحیدی مدرس و عضو موسسه فرهنگی هنری لبخند مهرساز آسمان در مورد تکنیک های گفت و شنود مطالبی را عنوان کرد و همچنین مهارت توجه آگاهی را یکی از مهارت های مهم در ایجاد ارتباط بیان نمود و افزود از منظر ما کارکرد اساسی توجّه‌‌آگاهی ایجاد تمایز بین تجربه مستقیم و تجربه ساخته شده است. تجربه مستقیم، ساده و نزدیک به تجربه بلاواسطه حواس است. دارای کیفیت اینجا و اکنون است و اغلب با مشاهده، ملاحظه و توجه کردن به، آگاه بودن از، یا تماشا کردن توصیف می‌شود. در مقابل آن، تجربه ساخته شده پیچیده است و شامل فرایند شناختی سطح بالا مانند کلامی کردن، تعبیر، مقایسه، تجزیه تحلیل، قضاوت، تصور کردن، پیش‌بینی کردن و به ‌یاد آوردن می‌شود.وحیدی ، توجه آگاهی را اشاره‌ای به فاصله بین آنچه که ما فکر می‌کنیم آن چیزها هستند و آنچه که حواس ما درباره آن چیزها می‌گویند عنوان کرد و به این نکته اشاره کرد که توجه آگاهی باعث ایجاد، حذف یا تغییر این فاصله نمی‌شودبلکه  توجه اگاهی تنها باعث می‌شود ما این فاصله را دریابیم، اکثر چیزهایی که مجبوریم درباره توجه آگاهی بگوییم از این کارکرد توجه اگاهی ناشی می‌شوند. باور ما این است که توجه آگاهی دو جزء دارد: توجه به تجربه مستقیم چگونگی چیزها و توجه به باورهایی درباره چگونگی چیزها به شکلی متمایز از خود آن چیزها.

در این کارگاه در راستای اهداف اتاق کارآفرینی مدارس که با همکاری مشترک بین  بنیاد توسعه فرهنگی سپهر و مرکزرشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد ،اصول ارتباط و مهارت های مرتبط با آن بیان گردید.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد