کارگاه خلاقیت وایده یابی گروه دوم  دانش آموزان طرح اتاق کارآفرینی برگزار شد

کارگاه خلاقیت وایده یابی گروه دوم دانش آموزان طرح اتاق کارآفرینی برگزار شد

این کارگاه در راستای اهداف طرح اتاق کارآفرینی مدارس بنیاد سپهر و همکاری مرکز رشد واحد های فناور قاین در روز پنجشنبه مورخ 1397/11/11از ساعت 8:30 الی 14در محل سالن جلسات مرکزرشدقاین برگزار گردید ،مطالب عنوان شده در کارگاه ایده یابی و خلاقیت برگزار شده برای گروه اول در روز چهارشنبه  برای این گروه نیز عنوان شد و بر روی طرح ها و ایده های این گروه نیز بحث و تبادل نظر گردید. مهندس سلیمی فرد افزود برای پیاده سازی ایده ها باید اول نیاز سنجی بازار صورت پذیرد و بعد از آن به بحث تولید و موارد مرتبط با آن پرداخت وی بعد از دریافت ایده های دانش آموزان جهت حضور در نمایشگاه آخر دوره ،طرح هایی که جهت حضور در نماتیشگاه توجیه پذیر بود را انتخاب و سپس برخی طرح ها را با توجه به ارتباطشان با یکدیگر به هم مرتبط نمود.

وی در این کارگاه به مواردی همچون تکنیک های ایده یابی و روش های حلاقیت برای ایده یابی اشاره کرد و افزود در زمان ها ، مکان ها و شرایط مختلف قطعا برای شما پیش آمده که با مشکلی روبرو شدید و در آن لحظه و یا زمانی دیگر راه حلی برای آن پیدا کردید . این راه حل شما یک نوع ایده آنی است که به ذهن شما می رسد و شما در این لحظه برای مشکلی که با آن مواجه بودید ایده یابی کرده اید . به همین سادگی !

اما همیشه باید مشکلی وجود داشته باشد تا برای آن ایده ای پیدا کنیم ؟ پاسخ خیر است شما میتوانید برای ساده سازی یک روند ایده ای را بیابید و  از آن در جهت بهبود آن روند استفاده کنید . حتی ممکن است ایده شما خلق روندی خاص باشد که تا قبل از آن وجود خارجی نداشته باشد . به هر حال شما محدودیتی در تولید ایده ندارید ، فقط کافیست این جمله را باور کنید شما هیچ محدویتی در تولید ایده ندارید.

در این کارگاه تعاریفی از ایده و خلق ایده و خلاقیت مطرح گردید و بر روی ایده های دانش آموزان بحث و تبادل نظر گردید و جهت ورود ایده ها به بازار نیز مطالبی عنوان گردید.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد