یازدهمین همفکر قاین برگزار شد(شناخت سهم بازار )

یازدهمین همفکر قاین برگزار شد(شناخت سهم بازار )

یازدهمین همفکر قاین با موضوع شناخت سهم بازار برگزار گردید،در این رویداد مهندس مظفری در مورد سهم بازار بیان کرد.در ابتدا مهندس مظفری عنوان کرد در مورد بازار باید 4 اصل را بدانیم:نوع بازار ،استراتژی بازار،سهم بازار و افزایش سهم بازار  که در این موارد سهم بازار اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد که برای تخمین آن سه روش وجود دارد :1- بررسی واحد فروش(تعداد محصولات فروش رفته در سال گذشته که مشابه محصول تولیدی می باشد. 2- تعداد مشتریان بلقوه .3- براساس حجم فروش.

مدیر شرکت دانش بنیان موبویاب در ادامه استراتژی بازار را نیز به سه قسمت کسب، ثبات وافزایش تقسیم بندی نمود و افزود باید برای آنها استراتژی هایی در نظر گرفت که استراتژی کاهش هزینه را یکی از موارد ذکر کرد و گفت باید این اصل با مطالعه و تحقیق صورت پذیرد و اصولی جلو برود که نتیجه وارونه برای شرکت نداشته باشد.

استراتژی نوآوری نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده بود که می توان از آن در بحث محصول و نحوه فروش و ...استفاده کرد وی افزود استراتژی تقسیم بازار و استراتژی مقابله نیز از مواردی است که می تواند در مسب سهم بازار نقش بسزایی داشته باشد ایشان غنی سازی بازار را یکی دیگر از استراتژی ها نام برد و بیان کرد مثلا یک شرکت یک کار را با چند برند مختلف شروع می کند تا یکدیگر را همپوشانی کنند و جایی برای رقبا باقی نگذارند. وی افزود استراتژی کاهش ریسک باهث افزایش سهم بازار می شود یعنی با بالا بردی روابط عمومی و آرامش در رقابت و ایجاد مزیت های رقابتی می توان بجای کاهش سهم بازار استفاده کرد .

مهندس مظفری ثانی سهم بازار را اینگونه تعریف کرد که ،سهم بازار درصد فروش یک شرکت در یک دوره زمانی مشخص در بازار در حوزه همان صنعت می باشد و در ادامه به این مطلب اشاره کرد که در بسیاری از مواردی که سرمایه گزاران شرکت را مورد ارزیابی قرار می دهند بر اساس فروش محصول نمی باشد بلکه بر اساس تغییرات سهم بازار است.

میزان فروش شرکت/میزان فروش کل محصولات در آن صنعت=اندازه شرکت نسبت به رقبا

در ادامه این رویداد هفتگی مهندس مظفری اهمیت سهم بازار را ،بقا،جذب سرمایه و اعتبار(پیشتازان بازار می توانند از نفوذشان به نفع خود استفاده کنند)بیان کرد و افزود ابزار های سهم بازار به هفت دسته تقسیم میشوند :1-کاهش قیمت با دامپینگ 2-تبلیغات 3-بازاریابی و جنگ بازاریابی 4-تغییر کیفیت و ارزش های پیشنهادی (سهم بازرا بزرگ همیشه بیانگر سود زیادتر نیست.) 5-واکنش نسبت به رقبای ضعیف 6- واکنش نسبت به رقبای قوی 7- تمرکز بر مشتریان.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد