دهمین همفکر قاین با موضوع بازار(از واقعیت تا توهم)برگزار گردید
دهمین همفکرقاین مورخ 1397/11/3 با موضوع بازار (از واقعیت تا توهم )درمحل مرکز رشد واحد های فناور قاین برگزار گردید.محور همفکر دهم مهندس سلیمی فرد بود،ایشان این دست نشست ها را بهانه های خوبی برای ایجاد ارتباط بیان کرد و گفت باید در این رویدادها پل های ارتباطی ایجاد یا تقویت گردد و به همین جهت خواست تا حاضرین از تجربیات شکست در بازار خود صحبت کنند، در ابتدا مهندس شرافتینیا با بیان اینکه طرح موجود ایشان در مرکز با سرعت مطلوب جلو نمیرود و دلیل آن را اشتغال در دانشگاه و عدم تمرکز لازم بر روی آن دانست و افزود با توجه به شرایط موجود باید برای به چرخ درآوردن چرخ زندگی یک اشتغال پایدار و به لحاظ درآمدی تضمین شده ای داشت هرچندایشان این تفکر را باطل دانست و گفت در دراز مدت ممکن است در قیاس با افرادی که سختی اول راه را به جان میخرند به لحاظ مالی و جایگاهی عقبتر باشیم.
مهندس زعفرانی در ادامه این رویداد بعد از بیان شکست های کاری در بازار و بیان طرح های ناموفقی که در آنها حضور داشته علت شکست طرح ها را عدم هماهنگی کادر مدیریتی و ایده پرداز دانست و افزود محیط کار را باید پویا و خلاق کرد تا از کارهای روتین وتکراری فاصله بگیریم.
مهندس سید ایمان فیض بخش نیز در این رویداد از تجربه ناموفق در زمان دانشجوی خود گفت و بیان کرد چکونگی ارائه یک محصول به بازار از اهمیت خاصی برخوردار است که در چه زمانی با چه ابزاری و با چه هدفی وارد بازار شود و این موارد میتواند از مهمترین عوامل شکستن توهمات بازار باشد یعنی با بررسی رقبا میتوان توان طرح و تیم را مورد سنجش قرارداد و یا با بررسی نیاز مشتری میتوان از ساخت محصولی که منجر به تولید بیهوده شود جلوگیری کرد و یا با بررسی فنی میتوان محصول قوی وارد بازار کرد که با توجه به وجه تمایزش با نمونه های موجود در بازار قابل رقابت باشد.
مدیر هسته قاین شاپ نیز در این رویداد از تجربه سخت شکستش در سال های اخیر گفت و افزود اعتماد به افراد می تواند در بازار کار شما را به سمت شکست ببرد شوشتری با بیان اینکه در طرح قاین شاپ با توجه به فعالیت آن از 4سال پیش اوج پیشرفت کارش از زمان ارتباط گرفتن با مرکزرشد قاین و لینک شدن با هسته های آی تی و تعامل با آنها بوده است هم افزایی و گرفتن شرک تجاری مناسب را از راهکارهای رسیدن به تامین بهتر نیاز بررسی شده بازاردانست.
امیر حسین فیض بخش دانشجوی رشته نرم افزار کامپیوتر از دیگر حاضرین در این رویداد بود که ارتباط با مرکز و شرکت دانش بنیان آذر مهر پردازش را علت اصلی تغییر نگرشش به بازار و ادامه تحصیلش دانست و افزود تیم کاری منسجم و هماهنگ باعث دوری از توهمات و خیال پردازی های غیر منطقی می شود.
مهندس سلیمی فرد در ادامه این رویداد شکست ها را پله های موفقیت دانست به شرط اینکه از آنها درس بگیریم ،مدرس کارآفرینی و خلاقیت بررسی بازار و مشتری را مهم ترین موضوع در کسب و کار عنوان کرد و از تجربه خود درخصوص تولید محصولی گفت که سالها از وقت زندگیش را روی آن گذاشته ولی خروجی مطلوبی را در بر نداشته است و مهمترین علت شکست آن را توهم بازار،تعصب بیش ازحد روی محصول و عدم بررسی بازار و مشتری دانست و افزود قبل از تولید نیاز سنجی اصولی صورت پذیرد و مشتری بصورت واقعی بررسی گردد و از توهم و خیال پردازی پرهیز شود تا محصولی مناسب بازار ومشتری به بازار ارائه گردد.
وی افزود ،علاوه بر اینکه نیاز بازار باید بررسی شود در کنار آن باید روی تیم کاری تمرکز ویژه ای کرد و با بررسی رقبا و ایجاد مزیت های رقابتی و مشخص کردن جامعه هدف و مشتری به سمت محصولی برویم که بازار واقعی نزدیکتر باشد.
نظرات
ارسال نظر
لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.