برگزاری کارگاه مهارت های ارتباطی (طرح اتاق کارآفرینی مدارس)

برگزاری کارگاه مهارت های ارتباطی (طرح اتاق کارآفرینی مدارس)

کارگاه مهارتهای ارتباطی بنیاد توسعه فرهنگی سپهر با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور قاین با حضور 31 نفر از دانش آموزان علاقه مند به کارافرینی مورخ 1397/11/3 در محل سالن جلسات مرکز برگزار گردید.

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین به نقل ازمریم جان احمدی مدیر پروژه طرح اتاق کارافرینی مدارس :در اولین کارگاه اموزشی این طرح 31 نفر از دانش اموزان علاقه مند به کارافرینی شناسایی و آموزش های مربوطه را به صورت کارگاهی فراگرفتند.وی با بیان اینکه این کارگاه به مدت 4 ساعت برگزار شده است ادامه داد: دانش اموزان در این کارگاه اموزش های مربوط به آشنایی با سبک های ارتباطی, گوش دادن فعال,زبان بدن,تفکر انتقادی,مهارت حل مساله و تصمیم گیری را فراگرفتند.
جان احمدی با بیان اینکه این پروژه به دنبال اموزش و ترویج کارافرینی با رویکرد عملی در مدارس است و در قالب ان فعالیت های مختلف ترویجی, اموزشی و مشاوره ای اجرا می شود. وی افزود:این دوره در بخش دختران با همکاری مرکزرشدواحد های فناور قاین از سوم بهمن ماه در محل سالن جلسات مرکز آغاز گردیده و تااسفند ماه ادامه دارد.

لازم به ذکر است برگزاری کارگاه های اموزشی مرتبط با حوزه کسب و کار و همچنین بازدید از کسب و کارهای موفق و شرکت ها و فناوران مرکزرشد واحدهای فناور قاین, تمرین مدل کسب وکار تا پایان سال از جمله برنامه های آتی این دوره آموزشی می باشد.

«طرح اتاق کارآفرینی مدارس» به دنبال آموزش و ترویج کارآفرینی با رویکرد عملی در مدارس است و در قالب آن برنامه های مختلف ترویجی، آموزشی، مشاوره ای و اجرایی در مدارس اجرا می شود و به دنبال آن است که نگرش کارآفرینانه و خلاقانه را در بین جامعه دانش آموزی ترویج دهد تا دانش آموزان این نکته را فرا بگیرند که در هر مرحله از آموزش باید به دنبال این باشند که ایده های خلاقانه ای را برای راه اندازی کسب و کار در ذهن داشته باشند. این طرح با سه رویکرد آموزش، ترویج، مشاوره - پشتیبانی اجرا می شود.

ماموریت طرح:

ترویج نگرش کارآفرینانه و خلاقانه در جامعه دانش آموزی و ترغیب آنان به سمت ایده پردازی و تمرین های عملی برای حضور در محیط کسب و کار در مسیر چشم انداز شغلی خود.

این طرح یک تمرین برای راه اندازی کسب و کار است و به دنبال آن است که نوجوانان و دانش آموزان در قالب تمرین، مهارت های کسب و کار را فراگیرند. این طرح هرگز به دنبال آن نیست که دانش آموزان را پس از اتمام تحصیلاتِ مدرسه ای به سمت بازار کار سوق دهد و مانع آموزش های دانشگاهی شود، بلکه با اعتقاد به شروع یادگیری علمی و عملی کارآفرینی از دوره نوجوانی، آموزش هایی را برای دانش آموزان ارائه می دهد تا با مبانی کسب وکار و کارآفرینی آشنا شده و فرصتی برای تمرین کسب و کار پیدا کنند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد