هشتمین همفکر قاین برگزار شد

هشتمین همفکر قاین برگزار شد

 هشتمین همفکر قاین چهارشنبه 97/10/19 با حضور سرکار خانم کتایون سپهری ،مهندس شورستانی،مهندس محسنی ،مهندس هشیارمقدم و حدود 40شرکت کننده با موضوع دلایل شکست استارت آپ ها برگزار گردید. در این رویداد هفتگی مباحث مربوط با شکست استارت آپ ها مورد بررسی قرار گرفت.

 مهندس حسین شورستانی در این همکفر تعاریفی از استارت آپ ها بیان کرد و افزود: باید بدانیم چگونه ارزش خلق می شود و این ارزش خلق شده باید به چه نحوی به مشتری ارائه گردد و در نهایت چطور از آن کسب درآمد کرد.

 به گفتۀ وی محصولی که منجر به ارزش نشود یکی از دلایل شکست استارت آپ هاست و این را بدانید که مشتری دنبال ارزش است و ارزش به سه دسته آرزو(باید بتواند آرزویی را برآورده سازد)، درد(باید بتواند دردی را تسکین دهد) و کار(باید بتواند کار مشتری را راه بیندازد) تقسیم می شود.

 مدرس استارت آپ ها عنوان کرد: استارت آپ یک سازمان موقت است که در جستجوی مدل کسب وکار می گردد و وقتی به یک محصول ثابت رسید دیگر استارت آپ نیست و باید برای رسیدن به این هدف بداند که محصولش چیست؟مشتریش کیست؟و درآمدش از کجاست؟

 

 

عوامل مهم شکست در استارت آپ ها

شورستانی با بیان اینکه تیم یکی از دلایل مهم شکست استارت آپ هاست، گفت: باید در انتخاب تیم دقت کرد و افرادی را انتخاب کنیم که منجر به شکست نشود و یکی از راه های انتخاب تیم مناسب، مطالعه زندگینامه استارت آپ های موفق و شکست ها و تجربیات آنهاست.

به گفتۀ وی همچنین مطالعه کتب مرتبط با راه اندازی کسب وکار تیم باید با هدف یافتن یک مدل با هم همکاری کنند ،یک تیم باید 8 ویژگی یعنی از پتانسیل افراد مختلف در تیم استفاده شود مثلا حسابدار ،بازاریاب و ...را داشته باشد.

وی اضافه کرد: عدم چرخش مناسب یکی دیگر از دلایل شکست می باشد یعنی استارت آپ ها معمولا روی یک محصول تعصب بخرج می دهند و پرخش مناسب ندارند که خود باعث شکست آنها می شود.

شورستانی عنوان کرد: اولین دلیل شکست استارت آپ ها ساخت محصول و خدمت برای خودشان است نه برای بازار و بازار مد نظر گرفته نمی شود ،ندانستن مشکل و مسئله مناسب برای رسیدن به مسئله و رفع مشکل میتواند ضعف استارت آپ ها باشد قرار است که استارت آپ ها راه حلی بدهند که مشکلی حل شود اما بدون اینکه مسئله و مشکل و نیاز بازار را بسنجیم محصولی میدهیم که منجر به شکست میشود.

 

 

 

 مدرس استارت آپ ها افزود: تمام شدن نقدینگی یکی دیگر از دلایل است و پول درآوردن ممکن است راحت باشد اما مدیریت هزینه ها کار دشواری است وممکن است هرکسی نتواند از پس آن بر آید که باز برمی گردد به انتخاب تیم و انسان باهوش از درآمدش خرج نمی کند بلکه درآمدش را سرمایه گذاری می نماید تا از سود سرمایه گذاریش بهره ببرد.

وی ادامه داد: تیم نامناسب و جاماندن از رقبا و مشکلات قیمت گذاری و هزینه یابی از دیگر مشکلات است و پیدا کردن نقطه بهینه در بازار یکی از مهمترین ویژگی های یک تیم می تواند باشد که بهترین قیمت را در بازار پیدا کند نه خیلی ارزانتر از بقیه و نه خیلی بالاتر از بقیه رقبای  ومحصولات موجود،لازم به ذکر است که بسیاری از هزینه ها قابل لمس نیست و ابتدا نادیده گرفته می شود ولی همان نادیده ها باعث اختلاف در هزینه ها و درآمد و حتی در مواردی موجب اختلاف بین اعضای تیم می شود

او تصریح کرد:محصولی که مناسب با مشتری و شرایط نباشد و کیفیت لازم برای جذب مشتری را نداشته باشد نیز از دلایل دیگر شکست است و نداشتن طرح تجاری(مدل مسب و کار مناسب هم از این دلایل می باشد که باید به ان توجه کرد.

به گفتۀ وی همچنین مدل درآمدی، بازاریابی بد ، عدم توجه به مشتری ، زمان بندی نامناسب از دیگر موارد شکست استارت آپ ها می باشد

شورستانی سه دلیل مهم شکست استارت آپ در ایران را توهم دانستن (جامعه را نادانان از بین نمی برند بلکه توهم دانایی از بین می برد)، محصول اشتباه و تیم دانست.

 

 

 

کتایون سپهری، مدرس کسب و کار ها نیز در این جلسه شبکه سازی را یکی از مسائل مهم در پیشرفت عنوان کرد و افزود: ایجاد شبکه های مختلف حتی در دورترین نقطه ها می تواند باعث ایجاد جرقه هایی برای پیشرفت شود.

وی در زمینه استارت آپ ها بیان کرد: باید تمام آیتم ها بر اساس یک سری شاخص ها تنظیم گردد و از حاضرین خواست تا هرچند همفکر را تبدیل به هم خوان و هم بین کنند یعنی کتابی معرفی گردد و کلیه اعضا کتاب را مطالعه کنند و برداشت ها و نکاتی که حائز اهمیت است را در جلسه بیان کنند و برروی مسائل موجود در آن به بحث و تبادل نظر دشته باشند.

 

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد