ششمین همفکر قاین با موضوع بیان تجربیات حضور در نمایشگاه فن بازار و هفته پژوهش برگزار شد

ششمین همفکر قاین با موضوع بیان تجربیات حضور در نمایشگاه فن بازار و هفته پژوهش برگزار شد

ششمین همفکر قاین با موضوع بیات تجربیات فناوران حاضر در نمایشگاه هفته پژوهش چهارشنبه مورخ 97/10/12در محل سالن جلسات مرکز برگزار گردید.محوریت همفکر ششم برعهده محسن قطبی و مهدی رستمی و فناورانی که تجربه حضور در این نمایشگاه ها را داشتند بود در ابتدا محسن قطبی با تعاریف اولیه نمایشگاه و مفهوم عمومی آن جلسه را آغاز نمود. در ادامه دکتر قطبی به بیان تهدید و فرصت یک نمایشگاه اشاره کرد و گفت نمایشگاه می تواند یک فرصت جهت معرفی جذب سرمایه گذار و یا تعاملات سازنده با رقبا باشد اما از یک سو میتواند تهدید هم به حساب بیاید مثلا از این دید اگر به موضوع نگاه کنیم با توجه به ضعف شرکت ها و هسته های فناور منطقه ما در حوزه بازاریابی و یا غرفه آرایی و حتی کلامی ممکن است طرحی که در نمایشگاه رونمایی و افشا می شود در معرض تهدیداتی چون ایجاد رقیب جدید و در عین حال نیاز به نوآوری های مداوم در طرح احساس شود، سرقت علمی و توریست های کشورهای مختلف خصوصا چین که فعالیت حضورشان در نمایشگاه های داخلی افزایش داشته و بهره برداری سو از طرح ها و ایده های نمایشگاهی میکنند و در عرصه تولید به لحاظ فراهم تر بودن شرایط تولید در آن کشور ها ایده های ناب را زودتر به محصول تبدیل میکنند و این دست موضوعات میتوانند تهدید به شمار بیایند.

در ادامه همفکر ششم دکتر رستمی به بیان تجربیات چندین ساله خود از حضور در نمایشگاهها گفت و مهمترین موضوع را بررسی عناوین نمایشگاهی دانست و بیان کرد حضور در نمایشگاه های علمی می تواند تعاملات سازنده و جذب سرمایه گذار های داخلی و خارجی و ..را به دنبال داشته باشد ولی جهت نزدیکتر شدن به جامعه هدف باید بیشتر در نمایشگاه های تخصصی حول محور محصول و ایده شرکت کرد تا محصول را بیشتر به جامعه هدف و بازار مستقیم فروشش معرفی کرد .ایشان یکی دیگر از موضوعات مهم حضور درنمایشگاه ها را ایجاد پل های ارتباطی که بین شرکت ها بوجود می آید دانست و اضافه کرد که این پل ها می توانند در پیشبرد اهداف کمک بسزایی کنند.

موضوع تبلیغات و معرفی محصول بحث دیگری بود که در این همفکر مطرح گردید،تبلیغات یکی از اصول مهم و اساسی در بحث فروش می باشد که باید باتوجه به بازار هدف روی آن تمرکز ویژه ای داشت مثلا وقتی بازار هدف کشاورزان محترم هستند تبیلغات اینترنتی سود چندانی ندارد و یا موارد مشابه دیگر در این زمینه که درجلسه مطرح گردید.

تمام فناوران حاضر در نمایشگاه های مختلف از حضورشان در نمایشگاه ها احساس رضایتمندی نمودند و ضمن تشکر از مجموعه مرکزرشد واحدهای فناور قاین به خاطر مهیا کردن شرایط حضور واحدها و هسته های فناور در این نمایشگاه ها و همایشات به این نکته اشاره کردند که پیشرفت هسته های فناور میتواند با حضور در نمایشگاه ها سرعت پیدا کند و این امر مهم با تسهیلگری مراکز رشد و نهادهای علمی قابل دستیابی می باشد

مهندس فیض بخش یکی دیگر از اعضای حاضر در این رویداد به بحث نمایشگاه ها و چگونگی بهره برداری از نمایشگاه ها قبل از حضور اشاره کردند و بررسی ها اگر قبل از حضور صورت گیرد می تواند اثربخشی خوبی را در بر داشته باشد.

در نمایشگاه ها باید راه های فروش ،بازاریابی،جذب سرمایه گذار،ایجاد ارتباط و تعاملات سازنده  با دیگر حاضرین،هم افزایی و استفاده از ایده ها و شرایط موجود و پتانسیل های حاضر و ... مورد بررسی قرار گیرند و بهتر است قبل از حضور در نمایشگاه ها و همایشات در خصوص حاشیه های این رویداد ها نیز مطالعه گردد تا از کارگاه های آموزشی و مشاوره های علمی تجاری و... جا نمانیم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین فراخوان اعطای گرنت رشد(ویژه شرکت های حوزه ICT)
رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT