ششمین همفکر قاین با موضوع بیان تجربیات حضور در نمایشگاه فن بازار و هفته پژوهش برگزار شد

ششمین همفکر قاین با موضوع بیان تجربیات حضور در نمایشگاه فن بازار و هفته پژوهش برگزار شد

ششمین همفکر قاین با موضوع بیات تجربیات فناوران حاضر در نمایشگاه هفته پژوهش چهارشنبه مورخ 97/10/12در محل سالن جلسات مرکز برگزار گردید.محوریت همفکر ششم برعهده محسن قطبی و مهدی رستمی و فناورانی که تجربه حضور در این نمایشگاه ها را داشتند بود در ابتدا محسن قطبی با تعاریف اولیه نمایشگاه و مفهوم عمومی آن جلسه را آغاز نمود. در ادامه دکتر قطبی به بیان تهدید و فرصت یک نمایشگاه اشاره کرد و گفت نمایشگاه می تواند یک فرصت جهت معرفی جذب سرمایه گذار و یا تعاملات سازنده با رقبا باشد اما از یک سو میتواند تهدید هم به حساب بیاید مثلا از این دید اگر به موضوع نگاه کنیم با توجه به ضعف شرکت ها و هسته های فناور منطقه ما در حوزه بازاریابی و یا غرفه آرایی و حتی کلامی ممکن است طرحی که در نمایشگاه رونمایی و افشا می شود در معرض تهدیداتی چون ایجاد رقیب جدید و در عین حال نیاز به نوآوری های مداوم در طرح احساس شود، سرقت علمی و توریست های کشورهای مختلف خصوصا چین که فعالیت حضورشان در نمایشگاه های داخلی افزایش داشته و بهره برداری سو از طرح ها و ایده های نمایشگاهی میکنند و در عرصه تولید به لحاظ فراهم تر بودن شرایط تولید در آن کشور ها ایده های ناب را زودتر به محصول تبدیل میکنند و این دست موضوعات میتوانند تهدید به شمار بیایند.

در ادامه همفکر ششم دکتر رستمی به بیان تجربیات چندین ساله خود از حضور در نمایشگاهها گفت و مهمترین موضوع را بررسی عناوین نمایشگاهی دانست و بیان کرد حضور در نمایشگاه های علمی می تواند تعاملات سازنده و جذب سرمایه گذار های داخلی و خارجی و ..را به دنبال داشته باشد ولی جهت نزدیکتر شدن به جامعه هدف باید بیشتر در نمایشگاه های تخصصی حول محور محصول و ایده شرکت کرد تا محصول را بیشتر به جامعه هدف و بازار مستقیم فروشش معرفی کرد .ایشان یکی دیگر از موضوعات مهم حضور درنمایشگاه ها را ایجاد پل های ارتباطی که بین شرکت ها بوجود می آید دانست و اضافه کرد که این پل ها می توانند در پیشبرد اهداف کمک بسزایی کنند.

موضوع تبلیغات و معرفی محصول بحث دیگری بود که در این همفکر مطرح گردید،تبلیغات یکی از اصول مهم و اساسی در بحث فروش می باشد که باید باتوجه به بازار هدف روی آن تمرکز ویژه ای داشت مثلا وقتی بازار هدف کشاورزان محترم هستند تبیلغات اینترنتی سود چندانی ندارد و یا موارد مشابه دیگر در این زمینه که درجلسه مطرح گردید.

تمام فناوران حاضر در نمایشگاه های مختلف از حضورشان در نمایشگاه ها احساس رضایتمندی نمودند و ضمن تشکر از مجموعه مرکزرشد واحدهای فناور قاین به خاطر مهیا کردن شرایط حضور واحدها و هسته های فناور در این نمایشگاه ها و همایشات به این نکته اشاره کردند که پیشرفت هسته های فناور میتواند با حضور در نمایشگاه ها سرعت پیدا کند و این امر مهم با تسهیلگری مراکز رشد و نهادهای علمی قابل دستیابی می باشد

مهندس فیض بخش یکی دیگر از اعضای حاضر در این رویداد به بحث نمایشگاه ها و چگونگی بهره برداری از نمایشگاه ها قبل از حضور اشاره کردند و بررسی ها اگر قبل از حضور صورت گیرد می تواند اثربخشی خوبی را در بر داشته باشد.

در نمایشگاه ها باید راه های فروش ،بازاریابی،جذب سرمایه گذار،ایجاد ارتباط و تعاملات سازنده  با دیگر حاضرین،هم افزایی و استفاده از ایده ها و شرایط موجود و پتانسیل های حاضر و ... مورد بررسی قرار گیرند و بهتر است قبل از حضور در نمایشگاه ها و همایشات در خصوص حاشیه های این رویداد ها نیز مطالعه گردد تا از کارگاه های آموزشی و مشاوره های علمی تجاری و... جا نمانیم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد