منشور اخلاقی واداری کارکنان پارک علم وفناوری خراسان جنوبی

منشور اخلاقی واداری کارکنان پارک علم وفناوری خراسان جنوبی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

منشور اخلاقی واداری کارکنان پارک علم و فناوری

این منشور به منظور اشاعه و اعتلای فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انسانی و سازمانی در نظام اداری کشور و نهادینه کردن ابعاد آنها در اندیشه و عمل کارمندان دولت تدوین گردیده است. با اطلاع از اینکه کارمندان دولت به عنوان بندگان خدا و خدمتگزاران مردم باید تمام تلاش و همت خود را برای انجام هر چه بهتر وظایف شرعی و قانونی و مسئولیت‌های اداری بر مبنای باورها و ارزش‌های اسلامی و افزایش سطح رضایتمندی مردم به کار گیرند و خود را ملزم به رعایت اصول و مفاد زیر بدانند :

1- اصل برابری : همه شهروندان در برابر قانون برابرند و باید با همه آنان، شرایط مشابه و رفتار یکسان داشت. کارمندان باید در محدوده وظایف شغلی خود امکان دسترسی برابر به خدمات دولتی را برای همه شهروندان فراهم کرده و با آنان بدون هیچ‌گونه تبعیض رفتار نمایند.

2- اصل حاکمیت قانون در مناسبت‌های اداری: همه امور دولتی مبنای قانونی دارد و تصمیمات و اقدامات اداری کارمندان بر اساس اقدام به قوانین و مقررات موجود اتخاذ و انجام گردد.

3- اصل مردم‌ مداری : هدف نهایی از تشکیل سازمان‌های دولتی و استخدام کارمندان، ارائه خدمات بهتر به مردم و شهروندان است. کارمندان باید در گفتار، کردار و نگرش‌های خود « خدمتگزاری به مردم » را متجلی سازند. کارمندان متعهد هستند که در تصمیم‌گیری‌ها، انجام وظایف و رفتارهای خود، منافع و ترجیحات مردم و شهروندان و مصالح عمومی را در نظر گرفته و امکان دسترسی راحت‌تر و عام‌تر به خدمات دولتی را فراهم نمایند.

4- اصل احترام و اعتماد : کارمندان در تعاملات و رفتارهای خود با سایر افراد از قبیل مافوق‌ها،‌ زیردستان، همکاران و مراجعان باید احترام آنان را حفظ نمایند. به انتظارات و احساسات دیگران اهمیت قائل شده و بر مبنای اعتماد به طرف مقابل عمل کنند.

5- اصل پاسخگویی : سازمان‌های دولتی برای مردم ایجاد می‌شوند و باید در برابر آنان پاسخگو باشند. کارمندان مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود را بر عهده گرفته و در مورد آنها به مردم و مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند.

6- اصل شفافیت : کارمندان باید تمام اطلاعات مربوط به امور و فرایندهای جاری دستگاه‌های اجرایی ( به غیر از اموری که در زمره اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده قرار دارد ) را به طور شفاف در چهارچوب مقررات و ضوابط در اختیار ذینفعان قرار دهند. این اطلاعات ضمن مشخص کردن فرآیندهای سازمانی مبنای پاسخگویی کارمندان به مردم و مراجع ذیصلاح را فراهم می‌آورد.

7- اصل تعهد و وفاداری به سازمان : کارمندان باید نسبت به دستگاه متبوع خود و اهداف، ‌مأموریت‌ها و ضوابط آن متعهد و وفادار باشند و با علاقه‌مندی و تمام توان از طریق انجام صحیح وظایف و مسئولیت‌های شغلی و سازمانی در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های سازمان تلاش نمایند.

مرکز رشد واحدهای فناور قاین

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد