گزارش برگزاری اولین استارتاپ ویکند قاین

گزارش برگزاری اولین استارتاپ ویکند قاین

 اولین استارتاپ ویکند قاین از تاریخ 17 مرداد ماه 1397 در محل دانشگاه پیام نور قاین، برگزار شد.

  در روز چهار شنبه 17 مردادماه، پذیرش شرکت کنندگان این رویداد از ساعت 15:30 آغاز و در ساعت 17:00 مراسم افتتاحیه استارتاپ ویکند با حضور شرکت کنندگان و مدعوین رویداد شروع شد.

 

در ابتدا شرکت کنندگان ایده پرداز هرکدام در یک دقیقه ایده خود را اعلام کرده و بعد از آن رأی گیری در خصوص ایده ها انجام شده و 12 تیم با تعداد رأی بیشتر اعلام شد. سپس شرکت کنندگان برای تشکیل تیم به سالن رفته و 12 گروه تشکیل دادند. ساعتی در خصوص طرح ایده هایشان صحبت کرده و بعد از پذیرایی شام دانشگاه را ترک کردند.

  روز پنج شنبه 18 مردادماه شرکت کنندگان از ساعت 07:00 صبح در محل دانشکده پیام نور حضور داشتند. بعد از صرف صبحانه به کارگاه آموزشی رفته و بوم مدل کسب و کار و انجام کار گروهی را توسط یکی از مربیان آموزش دیدند.

 

بعد از کارگاه آموزشی تیم ها به ادامه فعالیت خود در کرگاه ها ادامه داده و تا ساعت 10:30شب به کارهای تیمی پرداختند. در این بین پذیرایی ناهار و شام و میان وعده نیز انجام شد.

 

روز جمعه 19 مرداد ماه ساعت 07:00 صبح شرکت کنندگان در محل رویداد حضور داشتند و بعد از کارگاه آموزشی تعریف شده در برنامه زمانبندی خود را برای ارائه بعد از ظهر آماده کردند.

  در بعد ازظهر تیم ها به فعالیت های تیمی ادامه داده و نهایتا در ساعت 16:00 اقدام به جمع بندی پروژه های خود نموده و برای ارائه آماده شدند.

  ساعت 17:40در سالن همایشات پیام نور بعد از تلاوت آیات کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران برنامه اختتامیه با حضور مسوولین  آغاز شد.

 

در آغاز جناب آقای مهندس وثوقی مدیر مرکزرشدواحدهای فناور قاین اقدام به ایراد سخنرانی نمودند. ایشان ضمن خوشامدگویی و تقدیر از برگزار کنندگان ، ضرورت و اهمیت مسائل کارآفرینی را به منظور پشتوانه ای قوی برای بخش آموزش کشور مطرح نمودند. اشباع حوزه آموزش و ضرورت پرداختن به حوزه های فناوری و ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و همچنین خروج از فاز صرف آموزشی و پژوهشی و ورود به حوزه تجاری سازی فناوری از جمله نکات مورد تاکید ایشان بود.

در ادامه برنامه زمانبندی جناب آقای تقی زاده  نماینده بنیاد توسعه فرهنگی سپهر نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و حمایت از این دست رویداد ها را راهی برای برون رفت از بیکاری دانست و خلاصه ای از فعالیت های این بنیاد را مطرح نمودند. 

 

در ادامه همچنینن شاهد ارائه تیم ها در مدت زمان 5 دقیقه برای داوران و مخاطبین بودیم. در 5 دقیقه دوم تیم ها با سوالات داوران مورد سنجش و ارزیابی قرار می گرفتند. از 12 تیم حاضر هر کدام جمعا 10دقیقه فرصت برای ارائه و پاسخ به سوالات داوران را داشتند.

بعد از ارائه تیم ها ریاست محترم پارک علم وفناوری خراسان جنوبی جناب آقای دکتر ناصری به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان پس از عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان و برگزار کنندگان به نمایندگی از طرف پارک علم وفناوری، به اهمیت حوزه فناوری وشاخص های توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته اشاره نمودند و اهمیت این دست از رویدادها را برای پر کردن فاصله ای که کشورمان در حوزه فناوری دارد را اجتناب ناپذیر خواندند. ایشان اشاره ای به اقدامات صورت گرفته در پارک علم وفناوری خراسان جنوبی و مرکزرشدواحدهای فناور قاین در حوزه کارآفرینی و دانش بنیان داشتند وهمچنین بیان نمودند مرکزرشد واحدهای فناور قاین باتوجه به نداشتن استانداردهای مطلوب و امکانات کافی از فعالیت های قابل توجهی برخوردار است و جزو بهترین مراکز رشد محسوب می شود همچنین و در بخشی از سخنان خود حمایت و هدایت ایده ها را یکی از وظایف پارک های علم و فناوری دانستند و اینکه جامعه باید هدایت شود به سمت ایجاد اشتغالهایی که از ایده ها و ذهن های خلاق خلق می شوند همچنین ایشان از حمایت همه جانبه از ایده های مطرح شده در این رویداد خبر دادند و قول پذیرش تمام ایده ها طبق ظوابط پارک و مرکزرشد واحدهای فناور قاین را دادند ایشان ظرفیت پارک علم وفناوری استان را برای تجاری سازی محصولات فناورانه بسیار مثبت ارزیابی نمودند. در پایان ایشان ضمن تشکر از برگزار کنندگان برای شرکت کنندگان آرزوی موفقیت داشتند.

مهمان این رویدا نیز جناب آقای کریمی که اولین روز کاری ایشان در سمت فرمانداری قاینات مصادف شد با اولین روز برگزاری رویداد در این جلسه با ایراد سخنانی در خصوص تاریخچه علمی و فناوری در کشورمان برون رفت از چالش های اقتصادی را روی پای خود ایستادن دانستند و حمایت از این دست رویداد ها که به کسب و کار ختم میشود را راهی برای رفع بیکاری جامعه دانستند

در ادامه پس از ارائه تیم ها، داوران به مدت 30 دقیقه برای ارزیابی ایده ها به مشورت نشستند و نهایتا 3 تیم برتر از بین این افراد انتخاب شدند.

  جوایز

  به‌دلیل برگزاری اولین «استارت‌آپ ویکندقاین» در مردادماه، جایزه ویژه گردشگری هم توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان جنوبی  در نظر گرفته شد. تیم‌های نخست اولین «استارت‌آپ ویکندقاین»، شانس پذیرش در مرکزرشد واحدهای فناور قاین را خواهند داشت. به این صورت که تیمها جهت پذیرش فایل مرتبط با پذیرش اولیه مرکز را تکمیل وجهت بررسی و هماهنگی به مرکز رشد قاین تحویل نمایند.

تیم اول: دستوک

تیم دوم:مونس

تیم های سوم که بصورت مشترک رتبه سومی رویداد را کسب کردند:چکین هوم و اسپند

 

 

در پایان اختتامیه با حضور شرکت کنندگان و مدعوین و تشکر و قدردانی از شرکت کنندگان وبرگزار کنندگان و همچنین اعطای گواهینامه شرکت در اولین استارت آپ ویکندقاین به کار خود پایان داد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد