کارگاه آموزشی تدوین بیزینس مدل BM
این کارگاه که به همت مرکز رشد واحدهای فناور قاین با هدف آشنایی فناوران با مبحث تدوین بیزینس مدل به مدت 4ساعت در محل مرکز برگزار گردید و با استقبال فناوران روبرو شد همچنین تمرین هایی در این کارگاه به شرکت کنندگان داده شد و مقرر گردید در جلسه بعدی کارگاه برروی این تمرین ها بصورت تخصصی بحث و تبادل نظر گردد
آنچه ما امروز به عنوان طرح تجاری یا طرح کسب و کار میشناسیم، در اثر تقاضا و به عبارتی در اثر فشار بانکها به وجود آمد.
قبل از دوران انقلاب صنعتی، معمولاً وقتی از کسب و کار و فعالیت اقتصادی صحبت میکردیم، منظورمان بیشتر تجارت و بازرگانی بود. تاجر هم اعتبارش را از گردش مالی و نامی که در بازار داشت کسب میکرد.
اما پس از انقلاب صنعتی و شکل گیری بانکداری مدرن، وام دادن به صنایع و کسب و کارها به یکی از فعالیتهای سودآور اقتصادی تبدیل شد.
طبیعی بود که هم سرمایهگذاران خصوصی و هم بانکها، برای مشارکت در سرمایهگذاری برای تاسیس یا توسعهی کسب و کارها، از صاحبان ایده یا کسب و کار، اسنادی را طلب میکردند که نشان دهد کسب و کار آنها چیست و چگونه کار میکند (یا چه خواهد بود و چگونه کار خواهد کرد).
این اسناد، به تدریج کاملتر شد و به شکل طرح تجاری یا طرح کسب و کار یا Business Plan امروزی درآمد.
بخش عمدهای از آنچه ما در قرن نوزدهم و بیستم به عنوان صنعت مشاهده میکنیم، به تولید کالا مربوط است. حتی عرضهی خدمات هم شکلی بسیار مکانیکی داشت
نظرات
ارسال نظر
لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.