شرایط همکاری و ورود شرکت ها به طرح استاد شاگردی با حضور مهندس مظلوم رئیس فنی و حرفه ای قائنات در مرکز رشد واحدهای فناور قاین بررسی شد

شرایط همکاری و ورود شرکت ها به طرح استاد شاگردی با حضور مهندس مظلوم رئیس فنی و حرفه ای قائنات در مرکز رشد واحدهای فناور قاین بررسی شد

به گزارش مرکز رشد واحد های فناور قاین ظهر چهارشنبه 1402/2/27  به حضور مهندس مظلوم رئیس فنی و حرفه ای شهرستان قائنات شرایط همکاری و ورود شرکت ها به طرح استاد شاگردی با حضور مهندس مظلوم رئیس فنی و حرفه ای قائنات در مرکز رشد واحدهای فناور قاین بررسی شد و مقرر گردید از شنبه1402/02/30 با حضور مهندس مشمول معاونت فنی و حرفه ای شهرستان ثبت نام از متقاضیان ورود به این طرح آغاز گردد.

طرح آموزش در محیط واقعی کار ( استاد شاگردی نوین ) با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوری های روز و همچنین استمرار و تثبیت مشاغل موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی و با هدف کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب و کار واقعی و آماده سازی شاگرد برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی طراحی و اجرا گردیده است.

    به عبارت ساده تر در این طرح متقاضیان مهارت آموزی ( شاگرد ) بجای مراجعه به کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و یا آموزشگاههای فنی و حرفه ای خصوصی دوره آموزشی ( مهارت ) مورد نظر خود را نزد یک استاد کار مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای ( احراز صلاحیت شده برابر مقررات ) مطابق تمام یا بخشی از استاندارد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اتمام رسانده و در پایان آموزش پس از برگزاری آزمون گواهینامه یا تاییده سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای وی صادر خواهد گردید.

شرایط کارآموز ( شاگرد ) : حداقل سن 15 سال - دارا بودن تابعیت ایران - دارا بودن توانایی لازم متناسب با آموزش مورد نظر-

** شاگرد جزء کارگران فعلی کارگاه مزبور نباشد (احراز آن بر اساس آخرین لیست واریز حق بیمه  و با  آخرین گزارش تامین اجتماعی صورت می گیرد).

شرایط مربی ( استاد کار ) : حداقل دارای پنج سال و در صورت داشتن گواهینامه مهارت دارای سه سال سابقه کار (در همان شغل) باشد.

شرایط کارگاه : کارگاه دارای پروانه کسب یا بهره برداری معتبر باشد - کارگاه فضای مناسب برای آموزش شغل مربوطه مورد تایید اداره کل را داشته باشد - دستورالعمل های ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه رعایت شده باشد - دستگاهها و تجهیزات کارگاه متناسب با نوع شغل آموزشی باشد

وظایف استادکار :

1-رعایت سرفصل های آموزشی بر اساس استاندارد شغل.

2-ثبت حضور و غیاب شاگرد در دفتر مخصوص.

3-معرفی شاگرد برای آزمون پایان دوره به مرکز معین.

 

مدت زمان دوره : زمان آموزش حداقل دو برابر زمان مندرج در استانداردهای آموزشی و تا سقف دو سال می باشد. بدیهی است مدت زمان اجرای دوره در این بازه زمانی به توافق طرفین (استادکار و شاگرد) بستگی دارد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد