رونمایی از دو طرح فناوران مرکز رشد واحدهای فناور قاین با حضور استاندار انجام شد

رونمایی از دو طرح فناوران مرکز رشد واحدهای فناور قاین با حضور استاندار انجام شد

با حضور استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت : رونمایی از  محصولات دانش بنیان و فناورانه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ،طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت هقته دولت از  محصولات دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری خراسان جنوبی رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد از 12  شرکت  دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری استان بازدید و از 5طرح دانش بنیان و فناور که دو طرح با عناوین: واحد فناور پیشگامان فناوری دوک با طرح ،طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی و خدمات مزرعه سه بعدی با مدیریت مهندس مصطفوی ،واحد فناور کیمیاگران طب باستان با طرح ،دستگاه اتومات غیر غشایی و پودر تولید محلول های HOCLو NaOCLبا دزهای مختلف و کاربری های گوناگون با مدیریت آقای دکتر اسماعیلی ،که در مرکز رشد واحدهای فناور قاین مستقر می باشند رونمایی شد.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه ما باید به ظرفیت ها و دانش داخلی کشور اعتماد کنیم، گفت :متاسفانه امروز شاهد هستیم اگر یک  علم و دانشی از یک استان کشور مثل اصفهان و یا هر استانی معرفی شود  قبول نمی کنیم ولی اگر از فلان کشور باشد براحتی آن را می پذیریم.
قناعت با تاکید بر اینکه شما جوانان باید روحیه اعتماد را در جامعه و کشور تقویت و احیا کنید، افزود : ترویج این سنت حسنه در جامعه دشوار است و از طرفی ممکن است برخلاف منافع عده ای هم  باشد.
وی ادامه داد :بنابراین برای شکستن این بت که  زمان براست ما وظیفه داریم از تولیدات داخل حمایت کنیم.
وی بیان کرد :شما  باید این دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان را به مدیران معرفی کنید تا همگی به یک درک مشترک برسند و بتوانیم از دستاوردهای داخل استان هم بهره ببریم.
وی با اشاره به بازدیدی که از شرکت های دانش بنیان انجام شد، گفت : من به این ظرفیت هایی که در استان وجود دارد خطبه خوردم و امید می رود به دستگاه های اجرایی این ظرفیت ها معرفی شود.
وی افزود :در اولین جلسه شورای اداری استان این فرصت به  نماینده ای از شرکت های دانش بنیان استان داده خواهد شد تا دغدغه هایشان را مطرح و محصولاتشان را جهت آشنایی مدیران دستگاه های اجرایی معرفی کنند.

رونمایی از 5 طرح فناورانه برای اولین بار درسطح  استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم  با اشاره به رونمایی از 5محصول
 دانش بنیان و فناور در این مراسم برای اولین بار در استان  گفت :این محصولات شامل: طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی و خدمات مزرعه سه بعدی، توسعه مدلسازی اطلاعات ساختمان، دستگاه اتومات غیر غشایی و پودر تولید محلول های HOCLو NaOCLبا دزهای مختلف و کاربری های گوناگون،ساخت کپسول سیاهدانه و سامانه جامع RTUوTESKADAمی باشند.

دکتر محمد علی ناصری در ادامه افزود : در خراسان جنوبی بخاطر  پتانسیل بالای دانشی که نشات گرفته از  وجود دانشگاه  ها و مراکز علمی است ، توانستیم در بخش فناوری هم گام های محکمی برداریم.



کمبود زیر ساخت از بزرگ ترین معضلات شرکت های پارک علم و فناوری استان

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی توانسته ایم علم و دانشی که در دانشگاه ها  وجود دارد را  با کمک نیروهای مختصص و بومی به صنعت و تولید و در نهایت به ثروت  نزدیک کنیم، ادامه داد :یکی از بزرگ ترین معضلات ما در خراسان جنوبی در حوزه زیر ساخت هاست چرا که شرکت های ما در شرایطی حائض اخذ پذیرش در پارک و هم چنین تحت  حمایت 110 عنوان خدمت آن قرار می گیرند که در ساختمان های علم و فناوری مستقر باشند.

پیشرفت 70درصدی ساختمان پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

وی با اشاره به پروژه احداث ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری استان در کیلومتر 7محور بیرجند زاهدان گفت :این پروژه 5هزار متر مربع آن ساخته شده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از تامین زیر ساخت های این پروژه مانند آب، برق و گاز بعنوان مهم ترین نیاز حال حاضر پروژه نام برد و افزود :محوطه سازی از دیگر معضلات این پروژه است و ما برای اینکه از پارک درجه 3به درجه 2و سپس یک ارتقا پیدا کنیم که هم  در افزایش اعتبارات و هم افزایش چارت سازمانی بسیار تاثیر گذار است، واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان است.
ناصری با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان زیادی دراستان متقاضی زمین هستند و در بیرجند حداقل 20شرکت متقاضی اند، گفت:زمین برای احداث سوله صنعتی در محل سایت جدید پارک در صورتی که زیر ساختی وجود ندارد، امکان پذیر نیست.

فعال بودن 180شرکت فناور  در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه کمبود زمین برای واگذاری به شرکت ها  نداریم، افزود :در خراسان جنوبی 180شرکت فناور  در 4پارک علم و فناوری  بیرجند، فردوس، طبس و قاین فعال هستند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 40شرکت حائض عنوان دانش بنیانی هستند، ادامه داد :در حوزه دانش بنیانی دو مفهوم خاص و عام داریم که در مفهوم خاص ما یک مرکز  احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داریم که دانش بنیانی را به محصول الحاق می کنند نه به شرکت.



حمایت پارک علم و فناوری از طرح ها و ایده های نوآورانه

وی اذعان داشت :یک شرکت ممکن است 50محصول داشته باشد ولی یک یا چند محصول آن دانش بنیان باشد و مورد حمایت های تعریف شده قرار گیرد.
ناصری ادامه داد :در مفهوم عام دانش بنیانی به گفته رهبری ایجاد اشتغال از طریق دانش مد نظر است و این مبحث هم مورد توجه قرار گرفته و پارک علم و فناوری از طرح ها و ایده های نوآورانه که کشش بازار داشته باشد، حمایت می کند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد