بازدید ریاست اوقاف  و امور خیریه از مرکز رشد واحد های فناور قاین

بازدید ریاست اوقاف و امور خیریه از مرکز رشد واحد های فناور قاین

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین صبح چهارشنبه سی ام مهر ماه نود و نه حجه الاسلام رمضانپور به همراه کارشناس امور وقفی قاین از مرکز رشد قاین بازدید کرد.

در این نشست علی رمضان پور ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاینات هدف از این جلسه و بازدید را ارتباط با مرکز رشد و واحد های فناور عنوان نمود و افزود در شهرستان اراضی مختلفی موجود است که می توان با کمک فناوران و مرکز رشد در مباحثی همچون کشاورزی و کشت و کار بر روی آنها سرمایه گذاری کرد و این اراضی را در اختیار واحد های فناور متقاضی گذاشت تا از آنها بهره کافی را ببرند.

وثوقی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور قاین ضمن خوش آمد گویی به ریاست و کارشناس اوقاف شهرستان حضور و حمایت از فناوران را جهت رشد منطقه الزامی دانست و عنوان کرد باید از کارهای دانش محور حمایت های لازم صورت گیرد تا خروجی های دانشگاه ها به سمت فناوری و تولید ثروت بروند و این امر باید در دستور کار تمام دستگاه های حمایتی و اجرایی قرار بگیرد تا درصد شکست این کسب و کارها کاهش یابد وی وقف فناوری را هم موضوع مورد درخواست از سمت مرکز رشد واحدهای فناور قاین عنوان نمود و افزود در میان تمام مسائل یک جامعه، اقتصاد به عنوان یکی از مهم ترین مسائل زندگی مطرح است. اقتصاد در تمام ابعاد یک جامعه(سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و …) از اهمیت بالایی برخوردار است. مهمترین و به عبارت دیگر، عامل اصلی خیلی از معضلات هر جامعه ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

امروزه فعالیت های اقتصادی کشورها به طور کلی در سه بخش 1- خصوصی 2- دولتی و 3- دهِش (مردمی) شکل می گیرند و از طرفی اقتصاد جهان در حال انتقال به اقتصاد دانش بنیان می باشد.

وقف علم و فناوری که ترکیبی از دو کلید واژه مهم وقف (با مفهوم حمایت پایدار مردمی) و علم و فناوری (با مفهوم اقتصاد دانش بنیان) می باشد بدین معنی است که با بهره گیری از سرمایه های پایدار مردمی بتوان از علم و فناوری حمایت کرد که منجر به افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کشور شود و به تبع آن توسعه همه جانبه کشور (ریشه کنی فقر) را به دنبال داشته باشد.

این جلسه با عنوان طرح های از سمت مرکز و اداره اوقاف به کار خود پایان داد و نقطه شروع برای استفاده از ظرفیت دو دستگاه اجرایی بود.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد