دکتر باقری قائم مقام محترم وزیر و ریاست مرکز هیات های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم از مرکز رشد واحدهای فناور قاین بازدید نمود.

دکتر باقری قائم مقام محترم وزیر و ریاست مرکز هیات های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم از مرکز رشد واحدهای فناور قاین بازدید نمود.

به گزارش مرکز رشد واحدهای فناور قاین، روز پنجشنبه مورخ 1398/10/05 مرکز رشد واحدهای فناور قاین میزبان دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  بود. در این بازدید که به همراه دکتر ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، دکتر شفیعی میم رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات، مهندس کریمی فرماندار شهرستان قاینات، دکترخامسان رئیس دانشگاه بیرجند ،و جمعی از خیرین شهرستان انجام شد، شرکت های دانش بنیان و فناوران مستقر در مرکز به معرفی محصولات خود پرداخته و مشکلات خود را به استحضار ایشان رسانیدند. 

در بدو ورود مهندس وثوقی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور قاین ضمن خوش آمدگویی اطلاعاتی در خصوص تعداد شرکت های مستقر و غیر مستقر مرکز وهمچنین میزان اشتغال ایجاد شده در این واحد ها گزارشی را ضمن بازدید ارائه نمود.

در این بازدید دکتر ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن معرفی توانمندی های فناوران و مخترعین مرکز قاین، به بیان برخی مشکلات و موانع زیرساختی مرکز قاین خصوصا بحث و چالش سلاختمان مرکز رشد واحد های فناور قاین جهت استقرار و حمایت بیشتر از این قشر موثر در جامعه پرداخت.

دکتر باقری در ابتدا از شرکت آذر مهر پردازش قهستان بازدید نمودند که یک شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و محصول این شرکت اتوماسیون نیروگاهی که هم اکنون در نیروگاه سیکل ترکیبی قاین در حال پیاده سازی است می باشد

شرکت آینده سازان رویای فردای قاین به عنوان فروشگاه اینترنتی که در بسترهای مختلف آی تی خدمات فروشگاهی را بصورت آنلاین ارائه می دهد نیزمورد بازدید   جناب دکتر باقری قرار گرفت.

در ادامه بازدید شرکت موسسه لبخند مهر ساز آسمان مورد، با طرح تحول فردی به ارائه فعالیت ها و دوره های آموزشی برگزار شده توسط این موسسه پرداختند و همچنین هسته فناور هیستا هلس با طرح داروی پیشگیری آلرژی نیز مورد بازدید قرار گرفت که در خصوص این طرح پیشنهاداتی به سرپرست هسته فناور توسط دکتر باقری ارائه گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت یزدان پترگان آریا یکی دیگر از شرکت های  مستقر درمرکز رشد واحد های فناور قاین بود  که مورد توجه و بازدید دکتر باقری قرار گرفت. محصول این شرکت لوازم آرایشی وبهداشتی بر پایه گیاهان دارویی میباشد و همچنین این شرکت در حوزه فناوری و فراوری گیاهان داروئی فعالیت دارد .

موسسه زیست محیطی حامیان طبیعت قهستان نیز فعالیت های خود را ارائه نمودند که در این خصوص پیشنهاداتی از سمت قائم مقام وزیر علوم به سرپرست واحد فناور مربوطه ارائه گردید.

شرکت نیک کاوا افرا همان استارت آپ کشمون با طرح F2c ارتباط کشاورز با خریدار زعفران (طراحی سامانه کشاورز و فروش محصول بدون واسه) که هم اکنون در حال گسترش دامنه فعالیت های خود می باشد و عسل را هم به سبد کالاهای خود اضافه کرده ،بسیار مورد توجه دکتر باقری واقع گردید بطوری که کلیات طرح را با صبر و حوصله کامل شنیده و نقطه نظرات خود در خصوص این طرح عنوان نمود.لازم به ذکر است استارت آپ کشمون هم اکنون جزو استارت آپ های فعال و به نام کشور بوده و مدیریت این واحد فناور بر عهده محمد قائم پناه می باشد.

هسته فناور دهکده سنگ با طرح سامانه فروش سنگ نیز واحد فناور بعدی بود که مورد بازدید قرار گرفت طرح این هسته ایجاد بستر فروش سنگ های قیمتی بخصوص سنگ های موجود در معادن شهرستان و منطقه، همچنین در حال آماده سازی بستری جهت ارتباط بخش معدن می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت ریست سپیدان حیات پایا با طرح کود زیستی دیگر واحد فناور مجموعه مرکز رشد واحدهای فناور قاین بود که مورد بازدید قرار گرفت و چالشهای این شرکت با دکتر باقری در جریان گذاشته شد و مقرر گردید در رفع موانع این واحد فناور هماهنگی هایی توسط فرماندار شهرستان و پارک استان صورت پذیرد تا موانع سر راه این واحد برطرف گردد.

محصولات واحد های صنعتی شرکت تیزپاک خراسان (تیرک)با طرح قرص فلاش تانک ،شرکت تروند زعفران قاین با طرح قرص جوشان زعفران ،شرکت قاین سرشک با طرح نکتار زرشک و شرکت ویوان با طرح تولید آفلاتوکسین بایندر تخصصی ویژه خوراک دام، طیور و آبزیان که طرح های غیر مستقر در مرکز رشد واحد های فناور قاین  نیز مورد توجه  و بازدید دکتر باقری و سایر بازدید کنندگان قرار گرفت.

طرح خشک کن هوشمند زرشک و انواع میوه جات که توسط هسته فناور نیم ولت الکترونیک طراحی و ساخته شده واحد فناور دیگری بود که مورد توجه و بازدید واقع گردید و نکاتی در خصوص خشک کن های موجود در اختیار این واحد قرارداده شد.

شرکت دانش بنیان رهنما فناور بزرگمهر قاینات با طرح سامانه توزیع پذیر مدیریت محتوا ، هسته فناور زالو پرورا  با طرح پرورش زالو ،هسته فناور دستوک با طرح سامانه سفارشی ساز گلیم  ، و شرکت آروین صنعت قهستان مدرن(هسته فناور اکسیر سازه) باطرح دستگاه خم و نورد و... طرح های دیگر مستقر در این مجموعه علم و فناوری بودند که به دلیل وقت کم مورد بازدید قرار گرفته نشد .

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی
طرح دستیار فناوری
فراخوان اعطای گرنت رشد تا سقف 4/2 میلیارد ریال و پذیرش شرکت های فعال در حوزه ICT
سومین بوت کمپ دانشکده فنی امام خمینی (ره) قائنات با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور قاین برگزار می گردد